Yazar "Demirbaş, Murat" için listeleme
-
6.Sınıf Fen Bilgisi ve Fen ve Teknoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi: Öğretim Öncesi Görüşler
Demirbaş, Murat (2008)Türkiye’de modern fen öğretim programlarının geliştirilme çalışma-larının 1960’lı yıllarda başladığı görülmektedir. Günümüze kadar bir çok fen öğretim programının uygulamaları yapılmış ve 2005-2006 öğretim yılında 4. ve ... -
Bilim ve sanat merkezlerindeki öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir çalışma
Demirbaş, Murat; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2010)… -
Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları
Bu çalışmada, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, öğretmenliğe ilişkin mesleki öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının çoklu değişkenlerle incelenmesi
Turalı, Hayriye Betül (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki eğitim fakültelerinde öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Fen bilgisi dersine yönelik sahip oldukları öz-yeterlik algı düzeylerini kişisel öz-yeterlik ve sonuç beklentisi alt ... -
Fen bilimleri dersleri bağlamında destekleme ve yetiştirme kurslarının etkililiğinin öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
Baş, Esra İnan (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi bağlamında DYK'ların etkililiğinin öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere araştırmada, nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığı ... -
Fen bilimleri öğretim programına göre hazırlanan öğrenci ders kitaplarının görsel ögeler bakımından değerlendirilmesi
Demirbaş, Murat; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
Fen bilimleri öğretiminde eğitsel oyun destekli öğretim uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi
Gürpınar, Cansu (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Araştırma eğitsel oyun destekli öğretimin, öğrencilerin öğrenme ürünlerine yani fen bilimleri dersindeki başarılarına, bilginin kalıcılığına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla ... -
Fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının etkililiği
Çamlıbel, Damla (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin vücudumuzdaki sistemler ünitesindeki akademik başarılarına, etkileşimli ... -
Fen bilimleri öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin öğrenme ürünlerine etkisi
Demirbaş, Murat; Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2015)… -
Fen bilimleri öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin öğrenme ürünlerine etkisi
Ertuğrul, Nurcan (Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri öğretiminde, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine, bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine ... -
Fen bilimleri öğretiminde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünleri üzerine etkisi
Hoşbaş, Abdullah Anıl (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin, Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarısı, bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi ... -
Fen ve teknoloji öğretiminde 7E model merkezli fizik laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisinin incelenmesi
Demirbaş, Murat; Tanrıverdi, Gülşah; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2012)… -
Fen ve teknoloji öğretiminde 7e öğrenme model merkezli fizik laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisinin incelenmesi
Tanrıverdi, Gülşah (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada yapılandırmacı yaklaşımının bir öğretim modeli olan 7E öğrenme model merkezli laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine, akademik başarısına ve tutum düzeylerine olan ... -
Fizik laboratuarına yönelik tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Tanrıverdi, Gülşah; Demirbaş, Murat (2012)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 1. sınıf öğre tmen adaylarının fizik laboratuarına yönelik tutumlarını değerlendirmek için geliştirilen tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının ... -
Fizik Laboratuvarı Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarını Geliştirme Etkisinin Araştırılması
İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin ... -
Hizmetiçi eğitimin emniyet teşkilatında görevli personelin iş doyumu ve performanslarına etkileri (İstanbul ili örneği)
Dedebali, Kürşat (Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Günümüzde Emniyet Teşkilatının teknolojik gelişme ve değişmeleri takip edebilmeleri ve personeli devamlı olarak çağın gereklerine uygun eğitebilmeleri gerekmektedir. Eğitimin devamlılığı personelin yeni ve modern bilgilerle ... -
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Tutumlarının Geliştirilmesinde Sosyal Öğrenme Teorisi Etkinliklerinin Kullanılması
Demirbaş, Murat; Yağbasan, Rahmi (2008)Sosyal öğrenme teorisine göre insanlar, ne iç güdüleri ile ne de çevresel uyarıcılar tarafından yönlendirilmektedir. Kişinin psikolojik alanında oluşan değişimler, kişisel ve çevresel belirleyicilerin sürekli bir etkileşimi ... -
İlköğretim öğrencilerinin çevre sorunu ile ilişkili temel kavramları gerçekleştirme düzeyleri
Demirbaş, Murat; Pektaş, Hüseyin Miraç (2009)Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik temel kavramları tanıma düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmaya Kırıkkale merkez ilköğretim okullarında öğrenim gören 6.7. ve 8. sınıflardan toplam 86 öğrenci ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan matematiksel kavramları kazanma durumlarına yönelik disiplinlerarası bir çalışma
Aladağ, Kübra Bakır (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bilim ve teknolojinin üretilmesi, bilimsel bilgilerinhızla yayılması, yaratıcı potansiyeli yüksekolan kişilerin yetiştirilmeleri ülkelerde, özellikle ekonomik ve siyasi bakımdan önemli değişimlerin yaşanmasını sağlamıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki kavramları kullanma ve günlük yaşamları ile ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi
Turis, Gül Özdarıcı (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Fen ve Teknoloji konuları hayatta karşımıza çıkan birçok olayla bağlantılıdır. Bu sebeple öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki kavram ve konuları en iyi şekilde öğrenebilmeleri, öğrendikleri bilgilerin kalıcı olması ...